zondag 23 augustus 2020

TE MIDDERNACHT

 Te middernacht



ik plof in de middernachtelijke zetel

ik beleger het hart van mijn thuisfront

ik vouw me toe met de wijzers van de klok

klokslag 12, het uur van de spoken


ik beleger het hart van mijn thuisfront

een rilling loopt over me heen

klokslag 12, het uur van de spoken

wil niet bang zijn in het donker


een rilling loopt over me heen

bijgeloof haat ik ten zeerste

wil niet bang zijn in het donker

want het Ware Licht verlicht


bijgeloof haat ik ten zeerste

leugens zaaien steeds verwarring

want het Ware Licht verlicht

daarom pen ik dit neer


leugens zaaien steeds verwarring

ik vouw me toe met de wijzers van de klok

daarom pen ik dit neer

ik plof in de middernachtelijke zetel


(dichtvorm pantoum)
23 augustus 2020
©De Kimpe Marleen