zondag 4 oktober 2020

HUIZE DROMENVANGER



In Huize Dromenvanger

wonen mensen ziek, versleten.

Maar het is een publiek geheim,

dat iedereen die er logeert

de lieve dromenvanger eert.



Men zegt dat hij elke nacht

zijn ronde doet en niemand vergeet.

In die veerkrachtige stonde, zouden

oude beentjes rennen, rennen,

over uitgestrekte, wijde velden.

Voelen ze hernieuwde kracht

om er gewoon weer voor te gaan.


Als ’s morgens vroeg, de zuster

zangerig roept om op te staan,

zien gerimpelde gezichtjes

hun rolstoeltje aan en …

moeten ze stiekem lachen.


O, mijn God, ik heb gedroomd.

Ik vind het bijzonder schoon,

dat U des nachts er werkelijk bent.

Omdat U van ons houdt als van

Uw eigen Zoon, Die nooit een

droom zou vangen omdat Hij

aan het kruis wou hangen.

En ik weet zeker dat, U ook

mijn Huize Dromenvanger kent.


©De Kimpe Marleen
4 oktober 2020